Nauczyciel nie może być bezkrytycznym naśladowcą cudzych wzorów i wskazówek, lecz zawsze żywym twórcą.

Zespół Szkół Opole

22 czerwca w Opolskim Amfiteatrze odbył się WIELKI KONCERT CHARYTATYWNY zorganizowany przez Fundację Promocji Sportu, Zdrowia i Sztuki – „Piersi”. Na scenie wystąpiły i wykonały swoje największe hity gwiazdy polskiej muzyki i kabaretu, m. in. Piersi, Golec UOrkiestra, Czadoman, Big Cyc, Boys, Kabaret Młodych Panów, Łowcy B. Nasz uczeń Fabian wraz z zespołem Piersi rozpoczął koncert tytułową piosenką, stworzoną na Igrzyska Paraolimpijskie w Rio de Janeiro. Czterdziestu uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami mogło wspaniale się bawić podczas tego magicznego koncertu bezpłatnie. Całość dochodu uzyskanego ze sprzedaży biletów zostanie przeznaczona na sfinansowanie obozów rehabilitacyjno-sportowych (w wakacje na obóz nad morze wyjedzie 8 naszych uczniów), warsztatów artystycznych oraz stypendiów dla młodych osób z niepełnosprawnościami. Adam Asanow – wokalista zespołu Piersi ze sceny obiecał naszej szkole sprzęt muzyczny do rozwijania talentów artystycznych. DZIĘKUJEMY!!!!!!!!

W szkole przy ulicy Książąt Opolskich 21 odbyło się  integracyjne spotkanie rodzinne zorganizowane przez uczniów i nauczycieli. Szkoły Podstawowej. Rodzice i opiekunowie mieli okazję obejrzeć program artystyczny w wykonaniu naszych wychowanków. Były wiersze, piosenki, tańce, życzenia, upominki i kwiaty. Dużo pięknych wzruszeń, niejednej mamie, babci a nawet tatusiowi- łezka zakręciła się w oku…
Na koniec słodki poczęstunek dla wszystkich uczniów i ich gości.

Tegoroczne uroczyste zakończenie roku szkolnego w budynku przy ulicy Książąt Opolskich poprzedzone zostało inscenizacją bajki pt. „ Piesek królewny Malwinki”.  Nauczyciele pracujący w szkole podsumowując roczny program czytelniczy „ Mądra szkoła czyta dzieciom” dali popis swoich umiejętności  aktorskich. Przedstawienie skradł jednak jeden niezwyczajny aktor – PUDEL  SOJER, którego  niezwykła uroda i gracja ruchów podbiły serca całej publiczności.

W kolejnej części uroczystości została zaprezentowana prezentacja multimedialna, w której pokazano całoroczne działania czytelnicze z udziałem rodziców naszych uczniów. Dziękujemy im z całego serca za zaangażowanie w życie szkoły.

W dalszej części uroczystości wychowawcy klas podziękowali rodzicom za współpracę i zaangażowanie w pracy na rzecz szkoły, oraz zostały wręczone nagrody uczniom wyróżniającym się w nauce i zachowaniu. Dzieci uczestnicy zajęć świetlicowych zaprezentowały swoje tańce. Pożegnano również absolwentów gimnazjum oraz dwóch uczniów szkoły przysposabiającej do pracy. Pani wicedyrektor szkoły życzyła wszystkim uczniom dobrego wypoczynku oraz bezpiecznych wakacji.

Przed rozpoczęciem wakacji w świetlicach obydwu szkół odbyły się wystawy prac uczniów, będące podsumowaniem całorocznych zmagań na zajęciach świetlicowych.  Prezentowane prace były bardzo ciekawe, wykonane różnymi technikami i wzbudzały zachwyt nie tylko uczniów, ale także nauczycieli i rodziców. Dziękujemy za wspólny czas i życzymy wspaniałych wakacji.

14 czerwca 2017 r. w sali judo TS Gwardia odbył się I Opolski Turniej Judo Olimpiad Specjalnych, którego organizatorem był nasz klub Iskra Opole i TS Gwardia Opole. Wzięło w nim udział 20 zawodników z 2 klubów, w których judo jest uprawiane. Oprócz naszych zawodników wystartowali judocy z klubu Dinozaury Opole. Zawodników przywitali Prezes Fundacji Promocji Sportu, Zdrowia i Sztuki – „PIERSI” Marek Robert Kryjom i prezes TS Gwardia Tomasz Błach. Naszą szkołę reprezentowali: Fabian Szymaniec, Krzysztof Wieczorek, Daniel Przybyła, Marcin Papadopulos, Maciej Gamura, Mateusz Pałka, Miłosz Zbiegieni, Piotr Stelmach, Dominik Wilczek, Nikola Bronder, Kamila Napiórkowska, Wiktoria Kaczmarek i  Barbara Fierek. Przed rozpoczęciem zawodów wszyscy uczestnicy zostali zważeni i podzieleni na grupy przez trenerów Leszka Licznara i Jerzego Dodziana. Po wspólnej rozgrzewce odbyły się walki w kategoriach kobiet i mężczyzn. Wszyscy walczyli fair-play pod okiem sędziów-trenerów.

Wyniki:

W kategorii 65 kg         I m-ce Daniel Przybyła

W kategorii  70 kg        III m-ce Piotr Stelmach

W kategorii 50 kg         III m-ce Miłosz Zbiegieni

Od Prezesa Fundacji Promocji Sportu, Zdrowia i Sztuki – „PIERSI”  nasi zawodnicy otrzymali wejściówki na koncert Niepokonani 2017, który odbędzie się 22 czerwca. Fundacja wesprze też naszych zawodników judo. Ośmiu uczniów weźmie udział w obozie rehabilitacyjno-sportowym we Władysławowie w terminie 14-27.08.2017 r.

Dnia 12 czerwca  uczniowie realizujący nauczanie indywidualne i kl. II B SPdP mieli okazję na kolejne spotkanie integracyjne. Tym razem odwiedziliśmy w Grudzicach ucznia Rafała Ochotę. Zostaliśmy tam mile zaskoczeni. Rodzice przygotowali prawdziwe przyjęcie i wiele ciekawych atrakcji: grillowanie, biesiadowanie przy stole pełnym pyszności, łowienie ryb, zwiedzanie okolicy. Ponadto było dużo zabaw sprawnościowych na świeżym powietrzu. Nasze brzuchy bolały nas od śmiechu i obżarstwa. Bawiliśmy się wspaniale. Za zorganizowanie wspaniałego przyjęcia pełnego wrażeń serdecznie dziękujemy Rodzicom Rafała.

W zorganizowanej 19 czerwca Gali Opolskich Ogrodów Talentów uczeń naszego gimnazjum, Krzysztof Wieczorek  otrzymał dyplom w uznaniu jego talentu artystycznego. Krzysztof jest zdobywcą 1 miejsca w Wojewódzkim Konkursie Kartek Bożonarodzeniowych organizowanym przez MDK w  Opolu. Sukces jego jest tym większy, że pokonał blisko 600 innych autorów. Otrzymał również wyróżnienie w konkursie kartek Wielkanocnych w Kadłubie. Swoje prace wykonał pod kierunkiem pani Ewy Rześniowieckiej. Dodatkowo nasza szkoła również otrzymała dyplom Opolskich Ogrodów Talentów. Organizatorem Gali jest Wydział Oświaty UMO wraz z Młodzieżowym Domem Kultury w Opolu.

W dniach 9 – 10 maja w Centrum Wystawienniczo – Kongresowym w Opolu odbyła się czwarta edycja Targów Edukacyjnych EDU OPOLE 2017.     W targach udział wzięły szkoły publiczne, prywatne, uczelnie wyższe, ośrodki kształcenia ustawicznego, ośrodki zajęć pozaszkolnych, szkoły językowe, ośrodki kształcenia zawodowego i alternatywnego oraz ośrodki doradztwa zawodowego.Targi skierowane były głównie do młodzieży poszukującej oferty kształcenia oraz zajęć pozaszkolnych. Każda szkoła zachęcała do podjęcia w niej nauki. Ponadto targom towarzyszyło mnóstwo dodatkowych atrakcji organizowanych przez szkoły.
Po raz pierwszy udział w targach wzięła Szkoła Przysposabiająca  do Pracy prezentując swoje prace. Było to nowe doświadczenie dla naszych uczniów, którzy stanęli na wysokości zadania żeby zachęcić do zapoznania się z ofertą naszej szkoły.
W przyszłym roku na pewno tam będziemy.
5 czerwca 2017 roku w świetlicy przy ul. Książąt Opolskich  21 odbył się III Wiosenny Konkurs Piosenki dla Uczniów Szkoły Podstawowej. Uczestnicy pod bacznym okiem jury rywalizowali w kategorii indywidualnej oraz zespołowej.  Dla dodania odwagi uczniom, nauczyciele jako pierwsi zaprezentowali się w piosence „Witajcie w naszej bajce”. Następnie rozpoczęła się część konkursowa. Prezentacje wokalne były bardzo ciekawe, podkreślone pomysłowymi, bajkowymi strojami. Dodatkową atrakcją imprezy były występy Zespołu Artystycznego Świetlicy oraz liczne zabawy muzyczno - ruchowe. Po burzliwych obradach jury  ogłosiło wyniki:
Kategoria indywidualna:
I miejsce – Szymon Guzik,   II – Adrian Pietruska,   III – Daniel Przybyła
Kategoria zespołowa:
klasy  I - III:  I miejsce -  III a,  II miejsce – II b
klasy IV- VI: I miejsce decyzją jury zdobyły ex aequo klasy:  IV b,  V b oraz  VI b
Impreza  przebiegała w miłej i radosnej atmosferze. Zapraszamy za rok!
W ubiegły wtorek, na naszej nowej sali integracji sensorycznej odbyła się impreza ruchowa pod hasłem "Kolorowa gimnastyka". Spotkanie miało na celu promocję ruchu jako zdrowego stylu życia oraz zaprezentowanie naszej niedawno powstałej i specjalistycznie wyposażonej sali. Uczniowie z zaciekawieniem korzystali z urządzeń równoważnych i z różnego typu huśtawek, wykonywali ćwiczenia korekcyjne w formie zabawowej i mieli możliwość doświadczenia wielu wrażeń sensorycznych. Impreza była elementem podsumowującym udział naszej szkoły w programie „Szkoła promująca zdrowie”.

Dnia 5 czerwca klasa III E wraz z Rodzicami wybrała się  na wycieczkę do Wrocławia. Celem wycieczki było  Afrykarium w Zoo we Wrocławiu.Naszym środkiem transportu był pociąg, a na miejscu we Wrocławiu - tramwaj. W Zoo widzieliśmy wiele ciekawych zwierząt, mniej lub bardziej groźnych, żyjących na lądzie, w wodzie i w powietrzu. Miło spędziliśmy czas w swoim towarzystwie oraz  w towarzystwie naszych Rodziców.

Klasa  III C PDP w dniach 7-8 czerwca 2017r. zwiedzała Kraków. Długo zastanawialiśmy się nad tym, czy uda nam się zwiedzić  Królewskie Miasto Kraków . Kiedy zapadła decyzja  o wyjeździe, nasza wychowawczyni przygotowała plan wycieczki.  Mieszkaliśmy w hotelu na Starym Mieście, obok Bramy Floriańskiej z widokiem na Planty Krakowskie. Zobaczyliśmy Rynek z Sukiennicami, kwiaciarkami i gołębiami. Słuchaliśmy Hejnału z Wieży Kościoła Mariackiego i  pozdrawialiśmy hejnalistę.
Jedliśmy pyszne obwarzanki i zwiedziliśmy najważniejsze zabytki jak: Kościół Mariacki z ołtarzem Wita Stwosza, Podziemia Rynku Krakowskiego, Uniwersytet Jagielloński i oczywiście Wzgórze Wawelskie. Wędrowaliśmy po komnatachreprezentacyjnych na Wawelu, pokłoniliśmy się królom w Katedrze i odwiedziliśmy Smoka Wawelskiego. Przeszliśmy nawet przez Smoczą Jamę. Spacerowaliśmy po Starym Mieście i chłonęliśmy atmosferę miasta.
W Krakowie było mnóstwo ludzi z całego świata, słyszeliśmy rozmowy w różnych językach. Było mnóstwo wrażeń !!! Jeszcze musieliśmy się zorganizować w hotelu, przygotować  kolację i śniadanie. Wycieczka była bardzo udana i żal nam było wracać do Opola.
Klasa III C PDP

Certyfikaty

Gościmy

Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.

BIP

ePUAP2

Ministerstwo Edukacji Narodowej

Copyright © 2017 Zespół Szkół Specjalnych Rights Reserved.