Nauczyciel nie może być bezkrytycznym naśladowcą cudzych wzorów i wskazówek, lecz zawsze żywym twórcą.

Zespół Szkół Opole

Klub powstał dzięki ciekawskim uczniom z klasy III C Szkoły Przysposabiającej do Pracy i skupia  miłośników wędrówek dalekich i bliskich. Możliwość zaprezentowania swoich podróżniczych doświadczeń to wyjątkowa okazja do uporządkowania  dokumentacji  z wycieczki – zdjęcia, pamiątki, by poźniej na forum szkoły wystąpić i przedstawić obszerną relację. Chętni mogą też opowiedzieć o swoich marzeniach i planach wyjazdowych. Spotkania odbywają się systematycznie i według ustalonego planu pod hasłami: „Poznajemy Świat” lub „Poznaj swój Kraj” .

Tym razem Jacek zechciał zabrać nas w  niezwykłą podróż  po naszym Kraju w poszukiwaniu modlitwy. Pielgrzymowanie rozpoczęliśmy od Kamienia Śląskiego, gdzie odwiedziliśmy pałac oraz Kaplicę Świętego Jacka Odrowąża - poznaliśmy Jego życie i działalność. Zobaczyliśmy  też  inne  miejsca warte uwagi w tej małej miejscowości na Opolszczyźnie.  Dalej trasa wycieczki zawiodła  nas  na Górę Świętej Anny – tu podziwialiśmy Bazylikę z figurą Anny Samotrzeciej, kapliczki kalwaryjskie, Grotę Lurdzką, pomnik Jana Pawła II. Dotarliśmy także do Pomnika Czynu Powstańczego i Amfiteatru. Kolejne miejsce, które Jacek tak pięknie przedstawił, to Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie – Łagiewnikach. Okazało się, że postać Świętej Faustyny jest dobrze znana zebranym i każdy ma jakieś osobiste przeżycia związane z tym miejscem. Prezentacja bardzo się wszystkim podobała i Gospodarz spotkania został nagrodzony wielkimi brawami.            Jak zawsze ciekawość wzbudziła  bogata ekspozycja pamiątkowa. Jacek po raz kolejny pokazał, że  podróżowanie to piękne świata odkrywanie! Na koniec, jak zawsze sprawdziliśmy swoją  znajomość flag i test wypadł pomyślnie! Brawo!

Czytaj więcej: Wędrowanie – poszukiwanie 1 marca 2019 r.

W nowym roku Klub Podróżnika zaprosił wszystkich ciekawskich  do odkrywania i podziwiania  pięknych miejsc na Półwyspie Iberyjskim. Gościem spotkania, który przedstawił  relację ze swojej wędrówki był  Mateusz. Zaprezentowana bogata dokumentacja fotograficzna odwiedzanych miejsc w Hiszpanii i Portugalii, symbole tych krajów, kulinaria, artyści, kultura, legendy i zgromadzone pamiątki bardzo zaciekawiły widzów, a wyjątkowa ekspresja z jaką Mateusz opowiadał o wycieczce ubarwiły  przekaz. W jednym szczególnym  miejscu – Santiago de Compostela był również  Jacek, więc  wykonano wspólne zdjęcie dwóch Pielgrzymów.  Występ naszego Podróżnika został doceniony  gromkimi brawami. Jak zwykle na zakończenie mogliśmy sprawdzić swoją znajomość flag różnych państw i tym razem test wypadł pomyślnie.

Zobacz pozostałe zdjęcia    Podróżowanie  –  iberyjskie wyzwanie -18 stycznia 2019 r.

W  Klubie Podróżnika „Globus” wystąpił Piotr, który zaprosił nas na spotkanie z cyklu „Poznaj swój Kraj”. Zdecydował się zaprezentować swoje rodzinne miasto – Ozimek. Kolorowe ilustracje zabytków (most żelazny, kościoły), warte odwiedzenia miejsca kultury (muzeum hutnictwa, sekcje w domu kultury), możliwości realizacji różnych form aktywności fizycznej (siłownie, spływ kajakowy, kręgielnia, rowery, spacery, piłka nożna) oraz smakowite punkty gastronomiczne zrobiły na nas duże wrażenie i zachęciły  do odwiedzenia miasta.  W trakcie pokazu Piotr omawiał zdjęcia i udzielał  odpowiedzi na pytania. Występ wszystkim bardzo się podobał i został nagrodzony gromkimi brawami. Dodatkową atrakcją tego spotkania była galeria zdjęć Ozimka, widokówki oraz lokalna gazeta „Wiadomości Ozimskie”. Spotkanie to pokazało, jak piękna jest Opolszczyzna.

Zobacz pozostałe zdjęcia   Opolskie klimaty – Ozimek -7 grudnia 2018 r.

Gościem Klubu Podróżnika był tym razem Andrzej, który w ramach cyklu spotkań „Poznajemy Świat” opowiedział nam o swojej pasji, czyli co go w Egipcie interesuje. Publiczność jak zwykle dopisała. Przy dźwiękach nastrojowej, egipskiej muzyki obejrzeliśmy ciekawą prezentację o historii i kulturze Egiptu. Były też egipskie: wynalazki, smakołyki, stroje, muzyka, a także historia biblijna o Mojżeszu. Dowiedzieliśmy się też, jak zaplanować podróż – jakie są możliwości wyjazdu i ile to kosztuje. Zwyczajowo, bohater spotkania zaprosił do podziwiana przygotowanej ekspozycji pamiątek z Egiptu. Występ Andrzeja został doceniony – kolega Damian podziękował mu za piękną opowieść i wręczył album o Egipcie. Życzyliśmy Andrzejowi spełnienia marzeń – udanego wyjazdu do Egiptu. Na zakończenie sprawdziliśmy znajomość flag „odwiedzanych” dotychczas krajów i bardzo dobrze zdaliśmy ten egzamin.

Zobacz pozostałe zdjęcia   Podróżnicze marzenia - 16 listopada 2018 r.

Po raz kolejny Szkolny Klub Podróżnika „Globus” zgromadził liczne grono ciekawych Świata. Na spotkanie pod hasłem „Poznajemy Świat – zwiedzanie i pielgrzymowanie” tym razem zaprosił nas Jacek z klasy III C Pdp. Jego relacja z długiej podróży „śladami Ojca Świętego Jana Pawła II ” dotyczyła aż 13 miejsc  w różnych krajach europejskich: Francji, Hiszpanii, Portugalii. Dzięki pięknie opowiedzianym historiom na tle fantastycznych zdjęć, odbyliśmy z Jackiem podróż w miejsca cudne i  bogate swą wzruszającą  niezwykłością. Przy okazji poćwiczyliśmy zwroty grzecznościowe w kilku językach, a także zdaliśmy egzamin ze znajomości flag odwiedzanych krajów. Bohater tego wyjątkowego spotkania zaprezentował nam mnóstwo pamiątek z pielgrzymki, ale najwięcej emocji wzbudziły atrybuty pielgrzyma do Santiago de Compostela. Na koniec zostaliśmy obdarowani obrazkami z Lourdes i zaproszeni do podziwiana przygotowanej ekspozycji. To wspólne podróżowanie pokazało, że pasje różne mamy i chętnie słuchamy!

Zobacz pozostałe zdjęcia   Wakacyjne wędrówki  po Świecie-26 września 2018

Szkolny Klub Podróżnika „Globus” wznowił po wakacjach swoją działalność. Ponieważ uczniowie klasy III C pdp, powodowani ciekawością odwiedzili wiele miejsc, powstał plan prezentacji. Jako pierwszy o swoich przeżyciach opowiedział Mateusz, zapraszając na spotkanie kilka klas, co utworzyło sporą widownię. Dzięki pięknym zdjęciom, komentarzowi, a także przedstawionym pamiątkom poznaliśmy interesujące miejsca  na mapie Polski – Duszniki Zdrój i Złoty Stok. Uczestnicy żywo reagowali na prezentowane slajdy, chętnie zgadywali i komentowali. Takie wspólne  przeżywanie zachęci nas na pewno do podejmowania  różnych działań – bo nawet  najbliższa podróż – spacer ma wielką wartość poznawczą. Pamiętajmy, że  Szkoła Promująca Zdrowie zachęca w tym roku do współpracy. Dzielmy się więc swoimi pasjami, zachęcajmy innych do aktywnego stylu życia!

Kontakt

Certyfikaty

Gościmy

Odwiedza nas 10 gości oraz 0 użytkowników.

BIP

ePUAP2

Ministerstwo Edukacji Narodowej

Copyright © 2019 Zespół Szkół Specjalnych Rights Reserved.